Vihollisen ympäröimänä osa 60

60. Jumala syytteessä

Nyt olemme päässeet siihen vaiheeseen, että Raamatun pitäminen totuutena on valtakunnansyyttäjän alainen asia. Vaihtoehto on tietysti se, että jos luopuu Raamatusta, välttyy kuulusteluista ja syytteeseen asettamisesta. Syyttäjä joutuu nyt asettamaan poliisikunnan vähennetytkin resurssit kaikkein tärkeimpään tehtäväänsä eli viharikosten etsimiseen. Muut rikokset saavat odottaa.

Kaikkein tärkein kohde, mihin poliisin pitää nykyään suunnata voimavaransa on Raamatun lukeminen läpi tarkoituksena löytää valtakunnansyyttäjälle lisää materiaalia jotta Jumala voitaisiin asetaa syytteeseen viharikoksesta.

Onhan itsestään selvää, että ateisti tietää mikä on hyvää, oikeata ja kohtuullista. Jos ateistin näkemys joutuu ristiriitaan Jumalan näkemyksen kanssa, Jumalan on väistyttävä, koska toisaalta, ateistin mielestä Jumalaa ei edes ole, ja toisaalta jos nyt Jumala sittenkin sattuisikin olemaan olemassa, hänen näkemyksensä ei saa olla oikea, koska ”tiede” on osoittanut ateistin olevan oikeassa.

Hauskasti Jumala Raamatussa puhuu juuri tästä asiasta. Jer. 2:5 ’Näin sanoo Herra: – Mitä pahaa isänne minusta löysivät, kun he kääntyivät minusta pois? He lähtivät seuraamaan olemattomia jumalia ja menettivät arvonsa minun silmissäni.’ (Jae 8) ’Papit eivät kysyneet: ”Mikä on Herran tahto?” Lainopettajat eivät minusta välittäneet, kansani paimenet luopuivat minusta, profeetat puhuivat Baalin nimissä. He palvelivat jumalia, jotka eivät voi auttaa.’ (Jae 11) ’Onko mikään kansa vaihtanut jumaliaan? Ja jos ne edes olisivat jumalia! Minä, Herra, olen ollut kansani voima ja kunnia. Mutta minut se on vaihtanut toisiin jumaliin, joista ei ole mitään apua.’

Mitkä ovat näitä jumalia, mihin kansa on vaihtanut oikean Jumalan? Näitähän riittää: elintaso, maine, kunnia, seksi, veganismi, erilaiset idän uskonnot, mindfullness, jooga jne. Tärkeimpiä näistä on tiede, joka siis on syrjäyttänyt Jumalan ja jota ateistit palvovat. Kuitenkin kaikkein tärkein jumala jota jokainen haluaa palvoa, on minä itse.

Tämähän oli ylimmäisen enkelin kapina: ’Minä haluan asettua korkeimmaksi’ (vrt Hes. 28:2). Sama näkyi erään puun juurella: ’Teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan.’ Seuraus oli Jumalan syyttäminen: ’Miksi annoit minulle tuon kumppanin?’

Tämä syyttäminen jatkuu koko historian ajan. Valitettavasti se johtaa eroon totuudesta ja elämästä eli Jumalasta, ja seurauksena on jokaisella kuolema. Ainoa vapautus kuolemasta on tunnustaa vääryytensä ja pyytää ne anteeksi Jeesuksen sovitustyön kautta, jolloin saa uuden elämän.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

13 kommenttia artikkeliin ”Vihollisen ympäröimänä osa 60”

  1. ”Te kurjat olette nousseet minua vastaan ja alkaneet palvoa epäjumalia. Siispä annan poikani teidän käsiinne. Saatte teloittaa hänet ja ehkäpä minä sitten annan teille anteeksi.” -Jumala

  2. Yki hyvä. Kristinusko perustuu juuri tälle absurdiulle. Se toimii – tavallaan. Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että…

  3. Niin niin. Tiedän. Minua kiehtoo vain tämä kiero ja perverssi systeemi: kun te olette minua loukanneet ja vastustaneet tahtoani, annan teille poikani surmattavaksi ja sillä teolla, että te poikani murhaatte, minä annan teille anteeksi.

  4. !sillä teolla, että te poikani murhaatte, minä annan teille anteeksi.”
    Ei noin.. Vaan Jumala tuli ihmisten keskelle, näytti kuka on, siitäkin huolimatta, että tiesi joutuvansa uhriksi. Tuo uhri kertoo kristitylle näin ollen Jumalan rakkaudesta. Ja siihen uskomalla, voi luottaa, että synnit saa anteeksi. Ei tarvitse rypeä syyllisyyksissään koko ajan tai muissa hermoromahduksissaan. Toki sitä armoksi sanottua asiaa voi käyttää väärin ja sitä kirkko on tehnyt roppakaupalla ja yhä tekee.

    Päivi Räsänen seurannee parhaan taitonsa mukaan tuon Jumalan esimerkkiä. Ei häpeä seisoa uskonsa takana, vaikka tietää että uhriksi joutuu. Ateistitkin arvostavat häntä tästä suoraselkäisyydestä ja sananvapauden puolustamisesta. Ja niin teen minäkin.

  5. Sekin on yksi uskontonne merkillisyyksiä, milloin on Jumala ja hänen poikansa, milloin isä, poika ja vielä pyhä henki, milloin ihmiseksi tullut jumala… Vaikea ottaa selvää. Maallisessa järjestyksessä henkilö, joka kuvittelee olevansa kaksi tai kolme eri persoonaa, käsitellään mielenterveyspotilaana.

  6. Juu. Tämä ei ole maallisen järjestyksen mukaista asiaa. Sitä kutsutaankin uskonnoksi.

  7. Mutta uskontohan on mitä maallisin järjestelmä. Se on ihmisen luoma ideologia, jolla myös on pyrkimys pitää järjestystä. Ja hallita joukkoja.

  8. Räsäsiä voi hallita erittäin huonosti. Ei tosikristityt – tai siis osa niistä – kumarra järjestelmiä, vaikka piispa sanoisi jotain tai järjestelmä vaatisi.

  9. Räsäset juuri nimenomaan pyrkivät hallitsemaan uskonnollisella ideologiallaan. Sikäli uskonto ainakin Suomessa on menettänyt hallitsemisasemaansa, että kirkko ja piispat ovat ikään kuin lipilarisoituneet eli maallistuneet. Siksi toisikristityt eivät korviaan lotkauttaisi, vaikka kirkko ja piispat heitä pyrkisivät mestaroimaan. Ne ajat ovat ohi eivätkä, jos Luoja suo, enää palaa…

  10. Tosin uskonto on ihmisten rakentama uskomusjärjestelmä, joka toimii Jumalan tahdon mukaan tai ei. Ratkaisevaa on jokaisen henkilökohtainen usko (toki yhteisö on tukemassa kutakin uskon vaelluksessa).

    Ykiä askarruttaa Jumalan kolminaisuus. Jos ihminen ymmärtäisi täydellisesti jumalan, hän itse olisi Jumala. Joka tapauksessa kolminaisuus toimii. (Tokihan ateisti ei tätä tunnusta, mutta se on eri juttu…)

  11. On ihmisiä jotka tietävät enemmän totuuksia, kuin meistä yksikään, niin varmasti he puhuvat. Ensinnäkin Jumalaa ei ole olemassakaan, se on vain mielikuvituksen tuotetta. He tietävät myös varmasti sen, miten ihminen on kehittynyt evoluution tuotteena.

    Minua vain ihmetyttää se, miksi he niin hanakasti puhuvat Jumalasta, jota ei ole olemassakaan, haluavatko he saattaa nämä utopiaan uskovat ihmiset järkiinsä, vai mikä siinä on takana?

    Minusta menee keskustelusta maku kokonaan, jos kuulee toisen osapuolen tietävän varmasti kaiken, mutta miten kaikki on saanut alkunsa, siinä olisi hyvä kysymys heille, jota he eivät tiedä. Jos he sen kaiken tietäisivät varmasti, niin silloin he ovat kaikkia muita etevämpiä ja tietävämpiä, eli yli ihmisiä.

    Täällä toiset, jotka uskovat Jumalaan sanovat, etteivät tiedä, vaan uskovat, koska kysymys on mahdoton ihmisen ymmärtää, uskovat kumminkin, että elävä Jumala on kaiken takana, ja myös kaiken luoja.

    Omalta kohdaltani sanon, etten varmasti tiedä, mutta uskon varmasti vaikka en tiedä.

Jätä kommentti

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Piditkö lukemastasi. Jaa teksti.