Lyhyestä virsi kaunis

Mitä ovat kristityn velvollisuudet ja mikä on hänen vastuunsa? Meinaan suvaitsevaisuus kattaa jo kaiken iljettävän ja tuomittavan, koskapa sellaista ei saa sanoa opetettavan taikka missään kulttuurissa olevan.

Kristityn hyve on olla näkemättä, kuulematta ja aistimatta pahaa. Kristinopin uusi sisältö on olla välinpitämätön.

Ja ihan oikeasti älkää hakeko tähän kirkon tilaan taikka ylipäätään yhteiskuntamme ja maailmamme pahuuteen vastauksia Raamatusta. Sieltä sitä ette löydä vaan katsokaa ihan vain peiliin.

 

tuomo

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

5 kommenttia artikkeliin ”Lyhyestä virsi kaunis

  1. ”Piispa Kalliala ei näe estettä Setan vierailulle rippileireillä”
    Seurakuntalainen

    Suvaitsevuus on mennyt yli Raamatun sanoman. Tuntuu siltä että ei ole enää mitään rajaa tai toimintaa jota ei voisi suvaitsevuuden nimissä hyväksyä. Lapsille ja nuorille opetetaan, että tehkää vain sitä joka tuntuu teistä itsestänne hyvältä. Vauhti on niin hurjaa että hirvittää, mikä tilanne on jonkun vuoden päästä, sitä voi vain kuvitella.

    https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/piispa-kalliala-ei-nae-estetta-setan-vierailulle-rippileireilla/

  2. Kommentoin tuota uutista, että kunnioita piispa Kallialaa toki mutta Setaa en missään tapauksessa päästäisi julistamaan propagandaansa. Heihin en luota lainkaan. En lainkaan.

  3. Jouduin taikka ajauduin keskusteluun, jossa kristityn ja uskovan nimeä kantava henkilö joutui teologian tohtorin nöyryyttämäksi. Hänelle tämä oppinut pappisherra totesi, että kristittynä et voi kritisoida tätä menoa tässä maassa joka on merkittävästi nostanut ihmisten turvattomuuden tunnetta, aiheuttanut monta murhaa ja tappoa sekä väkivallan tekoja, jopa terrorismia. Kristityn kuulemma pitää tästä vaieta ja varmemmaksi vakuudeksi kyseinen pappismies, TT oli kopioinut erilaisia jakeita Raamatusta.

    Jos tässä Raamattua halutaan käyttää jonkinmoisena veturina niin ei sitä ainakaan noin tule käyttää. Väkivalta ja tappaminen on yksinkertaisimmankin Raamatun tulkinnan mukaan selkeä rikos. Toki armo kantaa uskovaa siinäkin tapauksessa mutta muslimille tämä armo lienee tuntematon kuten Kristuskin. Toiseksi minua hän ojensi ja yritti loata mutta viis minä tällaisten TT oppiarvojen edessä veisaan. Hän jopa mollasi minun oppineisuuttani. Eipä siinä mitään kehumista olekaan mutta elämänkokemusta ja päänomaa on ihan riittävästi. Toki musiikin saralla voisin sanoa ikäiseni ihmisen osalta oppineeni jokseenkin riittävästi, jopa opiskelleenkin siihen aikaan kun ei ollut musiikkioppilaitosta eikä konservatorioita mutta Sibelius-Akatemian määrittämät opintosuoritukset kuitenkin. Muusikkoutta kummempaa ei ollut tarjolla. Nyt puhutaan jo ihan toisilla titteleillä.

    No nyt meni vähän sivuraiteelle. Eli kun olet uskovat kristitty niin teologian tohtorin mukaan (korostetaan nyt sitä oppineisuutta kun se hänelle niin tärkeä tuntui olevan) murhaa ei saa sanoa murhaksi eikä islam hänen mielestään luo kulttuuria johon väkivalta sisältyy ihan opetuksena ja oppina. Mutta kun ihan selkeästi sitältyy vaikka ”rauhan uskonnoksi” kuinka yritetään vääntää. Kun tappaa epäuskoisen, alistaa naisen ja vaikka raiskaa sen niin miehelle tämä ei ole minkään sortin paha teko vaan kuuluu oikeuksiin joista ei rangaista vaan jopa tehdään marttyyri. No väitteeni on vahva mutta sille on perusteensa. Missä niin kuunnelkaa mitä nämä musulmaanit huutavat tekoja tehdessään. Se riittää minulle ja teot, jotka ovat panneet tämän maan aivan uuteen asentoon seksuaalirikosten ja naisen turvallisuuden osalta.

  4. Niin.. Ja nämä ihmiset kehtaavat puhua ihmisarvosta sitten vielä päälle, kun heille itselleen toisten ihmisten elämällä ei ole mitään arvoa. On vääriä ja on oikeita ihmisiä. Olevat olevinaan Jeesuksia kait.

  5. Voidaan palata Jeesuksen aikoihin, jolloin kirjanoppineet olivat lukeneita ja pitivät itseään muita viisaampina.

    Historia toistaa itseään tässäkin asiassa, lukeneisuus ja oppiarvot eivät ole koskaan tehneet näissä asioissa ihmisiä ymmärtäväisiksi, vaan taitaa olla päin vastoin.

    Raamatun selitysteoksia olen aina vierastanut, en halua niitä lukea syystä, koska niihin tulee aina selittäjien omia ajatuksia, totuutta ei niistä löydy.

Jätä kommentti

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Piditkö lukemastasi. Jaa teksti.