Pitääkö humaanin olla tyhmä

Lyhyestä virsi kaunis.

Suomessa on tapettu turvapaikanhakijan statuksella kaksi ihmistä. Aiheutettu vakavia vammoja monelle muulle.

Samainen teko on aiheuttanut mielen järkkymistä ja muuta pahaa sadoissa tuhansissa. Lääke on hokema, ”tätä maata ei pelolla eikä vihalla nujerreta”. Tämä pilleri on tarjottu väärille ihmisille. Minä tarjoaisin sen niille jotka taluttavat nämä terroristit rajan yli kysymättä keitä te olette, joille ei kaurapuuro kelpaa eikä ilmainen majatalo kaikkine lisukkeineen. Teidän ei tarvitse sanoa nimeänne eikä henkilöllisyyttänne saatte olla maassa ja teitä tuetaan kaikin keinoin. Olette rikollisia mutta teitä ei rangaista puhumattakaan että poistettaisiin maasta.

Mitä tämä on. Tämä on Sipilän hallituksen pakolaispolitiikkaa. Tämä Sipilän hallituksen ja valtaapitävien suhtautumista suomalaisiin. Oman tonttine te pesette kutsumalla arkkipiispan pyhittämään tekonne ja antamaan anteeksi ja siunaamaan politiikkanne. Samalle autojenne seiniä vahvistetaan ja poliisien määrää lisätään. Te ratkaisette ongelman tekemällä teot vaikeammiksi mutta ette halua poistaa ongelmaa. Teillä on betoniporsaanne ja harteikkaat vahtinne.

Kuorossa tässä maassa toimittajat, taiteilijat ja muut humaaniksi itseään väittävät henkilöt tukevat tätä politiikkaa. Kun Ylen uutistoimittaja väkisten yrittää Supon johtaja Pelttarin saada sanomaan, että olihan se yksittäinen teko olihan vaikka johtaja kertoi neljästä pidätyksestä ja yhdestä etsintäkuulutuksesta. Matin pitää olla humaani ja fiksu, tässä ei pelätä, eihän äiti.

Heidän ymmärrys ei ylety ihmiseen vaan he haluavat olla fiksuja. Fiksu antaa tappaa vain siksi että näyttäisi vihreässä villapaidassaan nallekarhulta.

Samaan kuoroon liittyy kristityt taikka ainakin sellaisina itseään pitävät.

Kysynkin:

Pitääkö kristityn, taiteilijan ja humaanin ihmisen olla tyhmä.

Minä en tue tätä höttöä vaan vaadin kaikkien laittomuuksien estämistä poistamalla maasta kaikki, joilla ei ole nimeä taikka ovat määrätyt maasta poistettavaksi. Vaadin rajoille valvonnan, että tänne ei kävellä läpi koko Euroopan turvallisista maista.

Vaadin poliittisen jorinan sijasta jotain muuta kuin surunvalitteluja tapettujen omaisille ja pelottomuutta taikka vihattomuutta. Minä vaadin poliittisia päätöksiä, joilla rikolliset eivät tule yli rajan.

Siis minä en ole toisinsanoen tyhmä.

 

tuomo

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

8 kommenttia artikkeliin ”Pitääkö humaanin olla tyhmä

  1. Jaa, on meilläki Turuus …

    Lapsena opittiin, että mörkö menee pois, jos sitä ei ole huomaavinaan. Onko se sitten tyhmyyttä – en tiedä. Se ei minulle valkene, miksi Turun tapahtumista ollaan järkyttyneitä. Siis, kun terrori-isku Suomessa oli vain ajan kysymys. Ihan samalla tavalla, kuin poutasään jälkeen tuleva vesisade. En ole parista puukotetusta vihainen, en järkyttynyt, en surullinen, enkä edes sure kenenkään puolesta enkä kenenkään kanssa. Hallituksen alkoholipolitiikka tappaa joka päivä kymmeniä ihmisiä ja vammauttaa vastasyntyneitä. Siitä olen enemmän surullinen.

    Meidän demokraattisesti valittu eduskuntamme on päättänyt suhtautua suopeasti maahan muuttaviin paperittomiin. Samalla päätöksellä on siunattu nämä raiskakset, murhat ja muut lieveilmiöt. Jos meno ei miellytä, niin vaaliuurnilla voi taas vaikuttaa, Viiden pisteen vihjeenä voin kertoa, että tätä tulee lisää. Nyt on jo nähtävissä, että autoa osaavat ajaa muutkin kuin terroristit. Muistakaa siis varoa liikenteessä.

    PS.

    Nyt on nostettu sankareiksi ne, jotka ryhtyivät Turussa tekemään poliisin hommia. Siis jahtaamaan terroristeja pesäpallomailalla varustautuneina. Toki eivät olleet mitää Odinin sotureita, mutta silti. Onneksi poliisilla on vielä resursseja jahdata netissä mielipiderikollisia, vaikka oikeitakin töitä olisi. Maailma muuttuu …

  2. Voi Tauno J, sinähän ymmärsit ytimen. Tämä maa ja sen yhteiskuntajärjestys rakentuu päätöksille ja päättäjille. Päättömistä päätöksistä syntyy päättömiä tekoja, paha ei saa palkkaansa vaan palkankorotuksen. Fiksusta ei tule fiksumpaa vaan enemmän rasistinen ja välinpitämätön.

    Edelleen se virsi pätee jossa sanotaan, että ”vääryys vallan saapi…” – ei auta vaikka poistettiin virsikirjasta ja tilalle otettiin ties mitä udmurttien kansanmusiikkia ja Annamaija Raittilan hempeät virsisanoitukset.

  3. Huomenta.
    Minun on hyvin vaikea uskoa, että kukaan voisi olla noin tyhmä, ainakaan noin moni. Kyse lienee puhtaasta pahuudesta.

  4. No kun tässä alkaa olla ihan hämmennyksen vallassa kun pitää miettiä ovatko he oikeasti tyhmiä vai onko tämä joku suurempi agenda, juttu tavoite jota minä en vain kerta kaikkiaan ymmärrä.

  5. Sanopa Tuomo muuta. Samaa pohdin. On vaikea hyväksyä tuonkaltaista pahuutta.

    Ihmiset kait ovat sosiaalipsykologisesti ottaen jotain laumaa. Presidentti johtaa valtakuntaa, jossa kaikki ohjautuu suomettumisen hengessä nyt sitten Merkelin kumartamisesta, ja jostain kummista eurooppalaisista arvoista – jotka ovat sitä pahuuden ydintä kaiketi. Kaikki vaan ajattelevat uraansa ja mainettansa. Näinhän se mene uskontokuntien sisälläkin, politiikasta puhumattakaan kait.

    Vai onko se kaikki ryssävihaa? Ei yhtään hurskaampi fobia elämän peruslähtökohdaksi.

    Tuommoinenkin tohtori vihdoin käyttää ääntään sentään. Sanoo, että tämä on sitä sorttia, josta ei selvitä halaamalla.
    https://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/Paronen-69068

  6. Eiköhän tämä tästä – taas kerran. Eduskunta on viettänyt hiljaisen hetken, presidentti on huolestunut vihaisista kansalaisista, pääministeri on pöyristynyt ja arkkipiispa muistuttanut, että hän on yksi meistä, niin että pia taas kaikki on rauhaa ja rakkautta.
    Mistähän nämäkin tulevat, nämä kiusalliset assosiaatiot. Tässä on koko aamun pyörinyt mielessä tuo Vänrikki Stoolin ”Kuningas”…
    .
    https://fi.wikisource.org/wiki/V%C3%A4nrikki_Stoolin_tarinat#Kuningas

  7. Piti ihan käydä lukemessa tuosta Suurlohtajan historiasta. Minulla on sieltä muuan lapsuudenmuisto. Meren rannalla, lähellä jokisuuta oli joskus tanssilava. Sen läheisyydessä vesijättömaalla oli muutama pikku lampi, joissa ilmeisesti oli suolainen vesi. Niissä lammissa eli kolmipiikkejä, joita en ollut koskaan aiemmin nähnyt. Kala, joka tekee pesän, kalamaailman paras isä, josta olen sitten myöhemmin lukenut.

    Suurkalajoen historia on minulle tutumpaa. Joskus aikanaan, aineopintojen yhteydessä tein historian pienehkön näytetyön Maakallan itsehallintoalueen kalstajayhteisöstä. Muistan vieläkin matkat sinne perintisessä kalastajaveneessä samoin kuin idyllisen pienen puukirkon. Liekö vielä jäljellä.

    Pohjanlahden rannikon historia on mielenkiintoinen, vaikka siitä ei juuri meillä pidetä meteliä.

    ps. Myös Siiponjoen suisto on käynnin arvoinen retkikohde.

Jätä kommentti

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Piditkö lukemastasi. Jaa teksti.