Kelpaako mies piispaksi?

Naisylimystön vastaus on selvä: ei kelpaa.

Aika jännä miettiä, mitä tähän fundeeraa se äänestäjien enemmistö, joka ensimmäisellä kierroksella valitsi Teemu Laajasalon piispaksi – sukupuolestaan huolimatta.  Kaiken lisäksi Kotimaa24 julkaisi tuon oman toimittajansa tekstiä vastaan hyökkäävän joukkion tekstin aluksi toimituksen omana blogina.

Nyt sitten vihamedia nimeltä Suomen Kuvalehti kaivaa piispan konkurssit ja yli 2 vuoden pituiseksi venyneen väitöskirjan. Halveerataan kuin persua konsanaan. Vain siitä syystä, että on mies? Tai siltähän tuo näyttää.  Pääinkvisiittori näyttää olevan Johanna Korhonen.

Nyt alkaa kyllä olla aika kovaa peliä.  Tosi uskomatonta touhua.

Vihapuheen aateliin kuuluva herra Järveläinen pistää myös parastaan. Tilanne kyllä kieltämättä siihen kutsuu. Tämä Järveläinenhän muinoin nimitti meitä eräitä ”kaatopaikkasakiksi”, mitä tietenkään ei voi koskaan antaa anteeksi. Ei koskaan, niin totisesti kuin Jumala on.

Näitä kirkon eliitin touhuja alkaa olla kohtalaisen koomista seurata. Näköjään ovat edenneet jo keskinäisen sisällisodan tasolle.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

8 kommenttia artikkeliin ”Kelpaako mies piispaksi?”

  1. Joo, farssistahan tässä on kyse …

    Piispa Askola tulee julkisuuteen puolittain itkun kanssa, kun saa ikävää palautetta piispanviran hoitamisesta. Minäpä kerron – huipulla tuulee. Jos ei pää kestä vinkassa seisomista, kannattaa hakeutua helpompiin hommiin.

    Nyt sitten koko feministien karjalauma kirjoittelee lehtiin, että äänestäjät ovat ikäviä ihmisiä. Siis sen takia, että äänestivät jonkun Laajasalon piispaksi. Tilanne alkaa olla sellainen, että 80% kirkon työntekijöistä on naisia. Niinpä – miestä enemmän väärässä voi olla vain toinen nainen.

    Näiden mielensäpahoittajien kannattaisi keskittyä siihen todelliseen ongelmaan. Mistä saataisiin sellainen arkkipiispa, joka nostaa kirkon jaloilleen. Tekijämiehiä toki olisi, mutta tuskin hakevat piispanvirkaa – keksiikö joku miksi? Pappiskoulutukseenkaan ei saada aloituspaikkoja täyteen ja jumalanpalveluksessa laulavat virttä lähinnä tyhjät penkit.

    Pääasia, että aakkosväki saa häänsä ja maastakarkoitettavat piilopaikkoja. Älkää peljätkö sanoo politiikot, mutta tätä menoa pelkää jo poliisikin. Helsinki-Vantaan kenttä on poliisin toimesta julistettu nogo-zoneksi ja jatkossa palautukset hoidetaan Lappeenrannasta.

  2. Joo. Tauno. Ehkäpä naiset tässä alkavat pelastaa kirkkoa ihan tosissaan, nimittäin se enemmistö, joka sanoi selkeän ei:n gender-fasismille (termi Risto Auviselta poimittu), siitäkin huolimatta, että piti äänestää Laajasaloa ja siitäkin huolimatta, että Hallamaa oli ehdolla.
    Mikäli Ristoa on uskominen prosessin luonteesta, ehkäpä noista 250 allekirjoittajastakin monen silmät avautuvat näkemään mitä tuli tehtyä hyvän asian nimissä ja kenen agendan kelkkaan tuli mentyä.
    https://www.facebook.com/anne.mikkola/posts/10154693922301836?comment_id=10154696889451836&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R1%22%7D (pitkä kommentti alkaa sanoilla ”muutama pointti”)

  3. Kaatopaikkasakki on selvä kunnianimitys. Eli joku kirjoittelu täällä on koskettanut asianomaisen hermoa. Luin Järveläisen jutun ja hauskahan se oli.

    Vähän ikäviä nuo Laajasalon jutut on jos ovat totta. Kirjanpidosta viis mutta 13 000 luentotuntimäärällä leuhkiminen on kyllä sellaista itsensä ylentämistä jota ei tulevalta piispalta toivo.

    En kyllä tykkää Korhosen roskapönttö kaiveluista selvää ajojahdin meininki.Niistä en tykkää jos uhrin on vaikea puolustautua. Syyttäjän asia on todistaa syytökset tosiksi ,syytetyn ei tarvitse todistaa itseään syyttömäksi mikä on usein mahdotonta ja varsinkin silloin jos syytökset ovat huhja tai muuten tuulesta temmattuja tai jopa pahantahtoisesti konstruoituja.

    Varmaa on että Laajasalo ei tästä vähällä pääse ja hänellä tulee olemaan aika urakka pestä maineensa jos se nyt on ylimalkaan mahdollista. Vaikeinta on että monet äänestäjät tuntevat tuleensa petetyksi kun nämä nyt paljastetut asiat eivät olleet tiedossa.

    Ennuste on että tästä tulee uudet piispan vaalit.

  4. Miten niin uudet vaalit? Konkurssi ei ole rikos, ja typerää on syyttää jotain siitä, että väitöskirja ei valmistunut kahdessa vuodessa.Leuhkiminen oli mukana alusta asti. Kaikki voi katsoa telkkarista myös piispallista huvitteluohjelmaa, joka minusta oli täysin vastenmielinen. Siitä huolimatta Helsingin naispapit sun muut päättivät preferoida häntä ihmisiä suvaitsevana tyyppinä. Minusta se on ihan loogista. Olisin itsekin varmaan tehnyt niin. Taunon pointtia voi miettiä, eli kysymystä siitä, miksi kukaan muu mies ei tointa edes hakenut!!

  5. Markku: ”Ennuste on että tästä tulee uudet piispan vaalit.”

    Miksi ihmeessä tulisi uudet vaalit?

    Ei siihen kannata mitenkään reagoida, jos hameväki nostaa älämölön. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Huutakoon kurkkunsa käheäksi. Tämä on juuri sitä, mihin viittaan, kun huipulla tuulee. Laajasalolla on 25 vuotta aikaa, ennekuin eläkepäivät koittavat. Palkka pyörii jossain 10 000 eken tietämillä. Lisäksi on virka-auto ja seurakunnan viinat. Aina kun hameväen huuto alkaa jurppia, voi meditoida kelaamalla kuukausipalkan numeroita. Sillä keinoin pysyy kasvoilla piispallinen hymy.

  6. Pitäisikö nuo Helsingin kirkolliset performanssit nyt enää ottaa ihan vakavasti. On pahvipiispaa ja pikkupoikien homopalkitsemisia, media jakaa taivaspisteitä ja veli-ponteva istuu jalkapuussa ja hyvät ihmiset piilottelevat ihmisiä, joista eivät tiedä mitään. Kukaan ei kuvittelekaan piittaavansa kirkolliskokouksen päätöksistä yhtään mitään. Kuka enää jaksaa välittää????

    ”Oli kabaree ja oli seremoniamestari ja oli kaupunki nimeltä Berliini Saksa-nimisessä maassa. Se oli maailmanlopun aikaa ja minä tanssin Sally Bowlesin kanssa. Ja me näimme samaa unta.”
    C. Isherwood

  7. Totalitaristisia piirteitä saa tämä farssi. Vallan tyhjiö täyttyy aina. Moraalinen tyhjiö täytyy aina. Niin nytkin. Vanhojen moraalisääntöjen kaatajat laativat röykkiöittäin uusia sääntöjä, lakeja ja vaatimuksia, jotka sitten läjäävät säälittä ihmisten kannettaviksi.

    Kirkko muistuttaa yhä enemmän ympäröivää yhteiskuntaa, tässä Korhonen ottaa mallia politiikan taisteluareenalta. Epätoivotut tyypit savustetaan ulos kaivamalla esiin taloudelliset kytkökset ym.

    Henkilökohtaisesti asia ei oikein sytytä eikä järisytä. Luterilaisuudessa on valittu (likaisen pelin) pelisäännöt, ja kentällä pelaavat kärsivät omien sääntöjen rikkomisesta tai palkitsemisista. Tähän johtanut suunnanmuutos on tapahtunut jo aikoja sitten. Nyt meille jää vain seurattavaksi minkälaisia tuhon jälkiä joudumme katsomaan.

Jätä kommentti

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Piditkö lukemastasi. Jaa teksti.