Armokonservatiivi

Tuossa ei ole kirjoitusvirhettä. En siis tarkoita sanaa arvokonservatiivi, vaan armokonservatiivi. Koen olevani mieluummin armo- kuin arvokonservatiivi.

Olen monen mielestä konservatiivi, joka säilöö vanhaa eikä hevillä muutu. Tuohon muuttumattomuuteen en suostu. Olen kulkenut omat polkuni luterilaisesta konservativipappeudesta vapaampaan karismaattisuuteen. Jopa niin pitkälle, että kävin ns uskovien kasteella Tenojoessa pari vuotta sitten.

Pyhän Hengen vapaat virtaukset ovat tuoneet paljon muutoksia elämääni. Monen vanhan tutun kanssa on ystävyys heikentynyt, jopa katkennut. Uusia on tullut tilalle. Pyhä Henki on tullut entistä tarpeellisemmaksi ystäväksi.

Armokonservatiivisuudessa armon ja totuus kulkevat käsikkäin. Aikoinaan aasi kantoi selässään Jeesusta, joka oli TÄYNNÄ ARMOA JA TOTUUTTA. Jumalan armoon sisältyy aina totuus ja todellisuus. Totuus on todellisuutta, Taivaan todellista läsnäoloa ihmisten keskellä. Armolahjojen kautta tuo todellisuus tulee esiin. Jumalan Sana, Raamattu on Taivaan todellisuuden käsikirja.

Armokonservatiivisuus säilyttää Jumalan totuuksia ja jakaa niitä ihmisille Sanana ja armolahjoina, ihmeinä, jotka vapauttavat ja parantavat ihmisiä.

Hoosianna- huutoon tulee hengellisiä, henkisiä ja fyysisiä vastauksia.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

8 kommenttia artikkeliin ”Armokonservatiivi”

  1. Heikki, täällä saat ’hengenahdistusta’ liberaaliteologian ja agnostismin jne. taholta. Uskon kuitenkin, että Henki sinussa voittaa.

  2. No nyt Pyhän Hengen todellisuus näyttää minullekin paljon enemmän kristilliseltä elementiltä. Tätä se on, just tätä. Vapauteen Kristuksessa meidät on vapautettu.

    En tokikaan ole lainkaan karismaattinen mutta kun tässä evl kristillisessä kehityksessä, opissa ja opetuksessa muutos näyttää kulkevan poliittiisten manööverien suuntaan, niin aina ei tunnista mikä on hengellsyyttä ja mikä jotain muuta. Kristityn tie on kaita mutta sen löytäminen on monien asioiden summa.

  3. ”No nyt Pyhän Hengen todellisuus näyttää minullekin paljon enemmän kristilliseltä elementiltä. Tätä se on, just tätä. Vapauteen Kristuksessa meidät on vapautettu.”
    Joo. Vähän samaa mietin minäkin. Vapauteen liittyy vastuu. Se on aika painava. Olisi helpompi luottaa dogmeihin, kirkkollisiin instituutioihin tms. pappeihin tai piispoihin tai traditioihin tai ihmisten miellyttämiseen tai sovinnaisiin rooleihin ja tapoihin olla ja toimia.

  4. ”Heikki, täällä saat ’hengenahdistusta’ liberaaliteologian ja agnostismin jne. taholta. Uskon kuitenkin, että Henki sinussa voittaa.”

    Kari pelkää, että karismaatikon henki häviää Blogimetsän Totuuden hengelle,

  5. ”Kari pelkää, että karismaatikon henki ei häviää Blogimetsän Totuuden hengelle,”

    Totuuden ei koskaan häviä millekään hengelle, lopulta kaikki muut henget häviää mutta Totuuden Henki on iankaikkinen.

    Plogimetsässä tuntuu olevan monenlaisia henkiä.

  6. ”Totuuden ei koskaan häviä millekään hengelle, lopulta kaikki muut henget häviää mutta Totuuden Henki on iankaikkinen.”

    Joo, Kalevi …

    Tästä asiasta oleme kovasti samaa mieltä. Raamatun mukaan viimeisenä päivänä viedään kaikki tulen läpi. Se mikä ei pala on sitä totuutta ja kelvollinen tulemaan Jumalan luokse. Se mikä on valhetta joutaakin palaa. Jumalan tehtävä on erotella viljat ja lusteet. Ihminen ei siihen kykene, koska totuus on ihmisen tavoittamattomissa.

  7. Tauno on oikeassa, paitsi että tulessa palaa se, mikä on palavaa ja pysyy se, mihin tuli ei pysty. Kuitenkin pelastaa itsensä, mutta mitään työstä ei jää mukaan. Siis ei saa palkkaa,

  8. Armokonservatiivisuus tuntuu olevan kuuma peruna armottomuusliberaaleille, jotka haluavat poistaa armon ihmisiltä ja vangita heidät yleiseen mielipiteeseen ja relativismiin.

Jätä kommentti

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Piditkö lukemastasi. Jaa teksti.